fredag den 7. oktober 2011

Første gang...

Ja, altså ikke helt første gang jeg bager, men første gang jeg forsøger mig med at lave noget fancy noget topping og fondant. I dag har vores kære nevø fødselsdag, så det skal selvfølgelig fejres med maner. Da manden har fødselsdag på mandag, så holder de fødselsdag sammen. I denne omgang er det så min opgave at sørge for noget lækkert til kaffen.

Jeg har bagt en regnbuekage som jeg har pyntet med fondant. Det er første gang jeg forsøger mig med at lege med pastafarver og selv lave fondant. I det hele taget første gang jeg prøver at pynte noget med fondant og jeg må erkende at det hele lyder nemmere end det er, men er blevet ok tilfreds med resultatet.

En rå regnbuekage... håber at farverne er lige så fine, når vi skærer i den.

Et stk færdig pyntet kage... lige klar til at sætte tænderne i.

Udover den fine kage har jeg også forsøgt mig med at lave nogle lækre ckokolade cupcakes med flødeost topping. Toppingen blev lidt for flydende, men fine er de nu stadigvæk.


Nogen der kan gætte et farve tema? Jeg har bøvlet lidt både med fondanten og med toppingen... er der nogle, der har nogle gode råd til næste gang jeg kaster mig ud i at lege med fondant og topping i køkkenet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar