lørdag den 28. januar 2012

30 år!

Nogen vil sige; "Det er jo ingen alder" og andre vil sige; "Så er du jo ved at være gammel" Og med fare for at lyde som min mor, så vil jeg selv sige, at man er jo ikke ældre end man føler sig :-)

Ja... i går (27. jan.) var dagen, hvor jeg afsluttede endnu et personligt årti og tog hul på et nyt. Nu er jeg så blevet en af de mange, der er i 30'erne, men efterhånden er det jo bare en formsag og mon ikke det bliver en fantastisk oplevelse? Jeg håber ihvertfald, at mine 30'ere byder på lige så mange glæder, som mine 20'ere.

Jeg har nu sagt farvel til 20'erne, som har bragt mig titler som; husejer, pædagog, kone og første gangs mor og anden gangs mor. Hvad mon 30'erne byder?

Dagen i går blev fejret med afslapning, besøg af mødregruppen om formiddagen og besøg af forældre/svigerforældre om aftenen. En helt igennem dejlig og rolig dag.

Mødregruppen skulle jo forkæles... og når man har børn, der står tidligt op, så har man jo god tid til at være i køkkenet inden mødregruppen dukkede op kl. 10.00. Dagens forkælelse til de skønne mødre bød på brunch med blandt andet; ymer med hjemmelavet müsli og hjemmelaver .

hjemmebagt knækbrød efter denne opskrift


Rugmelsmuffins med hindbær

Opskrift til 8 muffins;
125 g rørsukker
2 æg
50 g smeltet smør
175 g rugmel
2 tsk bagepulver
1 dl mælk
100 g hindbær
50 g mandelsplitter

Pisk æg og sukker luftigt og tilsæt det afkølede smør. Bland rugmel, bagepulver og mælk i dejen. fyld 8 muffinsforme 2/3 op og stik 3-4 hindbær ned i hver form. Drys med mandelsplitter.
Bag muffinsene i ca. 20 min. ved 200 grader. Lad kagerne afkøle på en rist.
Værs'go' og spis... lækkert og sundt


Ymer med hjemmelavet müsli

Opskrift på müsli

125 g grovhvalset havregryn
25 g kokos
25 g solsikkekerner
25 g græskarkerner
25 g pinjekerner
25 g grofthakket valnødder
75 g flydende honning

Bland alle ingredienser i en stor skål og sørg for at honningen fordeler sig godt. Læg müslien i et lag på en bageplade med bagepapir. Bag müslien i 10 min. ved 180 grader. Vend müslien rundt og bag yderligere 5 min. Lad müslien køle af.

Gemmes i et lufttæt glas.


Udover god mad, så byder en fødselsdag jo også på lækre gaver og en af gaverne var fra min søde mor synes, at en rund fødselsdag skulle fejres med en STOR gave. Derfor havde hun købt dette lækre Kartell bord, som jeg længe har ønsket mig. Den står perfekt lige ved siden af sofaen. Jeg glæder mig dog til at, der ikke længere skal være så meget legetøj i stuen, så den kan komme bedre til sin ret (men det bliver vist først om mange år)



1 kommentar:

  1. Tillykke med fødselsdagen :o)
    det første rigtigt skarpe hjørne ..
    Da jeg blev 30 var der af samme årsag ren krise ..
    og nu ville jeg ønske det var det, jeg blev :o(
    hilsen Mona

    SvarSlet