tirsdag den 14. februar 2012

Kan du gætte hvem jeg er?

Hvert år laver jeg selv knægtens fastelavns tøj og i år, har han helt selv fået lov til at bestemme.


Det første år jeg lavede til ham, bestemte jeg, at han skulle være Kaj. Dragten blev lavet efter dette mønster. Syet i polarfleece, hvorpå jeg applikerede en blomstret vest. På hatten lavede jeg store øjne af filt. Han var den kæreste Kaj og elskede dragten, som er blevet brugt mange gange siden.


Sidste år valgte jeg at genbruge mønstret, men denne gang skulle Dragen afprøves. Knægten gik og drømte lidt om at være Spiderman, men var frisk på ideen med Dragen, så hans input, blev valget af farver. Resultatet blev en drage i Spiderman-farver. Igen syet i polarfleece med takker og vinger i nervøs velour.


I år har han så fået lov til selv at bestemme... resultatet... "Jeg vil være Batman mor!"


Jeg har derfor freestylet lidt og lavet dette Batman kostume. Jeg har applikeret Batmans symbol i gult bomuldslærred på en af hans sorte sorte trøjer fra H&M (i år har tiden været knap og overskuddet ikke så stort). Bukserne er fra dette mønster, syet i stretch velour. Mavebæltet er syet i bomuldslærred og lukkes på ryggen med velcro. Kappen er lavet i nervøs velour.

Dragten er godkendt af en stolt dreng. Jeg er overbevist om, at det vil blive brugt meget fremover, men først skal vi lige til et par fastelavnsarrangementer.



6 kommentarer:

  1. Det er nogle flotte dragter du har lavet. Kan godt forstå han er glad for dem og har brugt dem meget.

    SvarSlet
  2. Tak :-) Det er en af de ting jeg ser frem til hvert år... elsker simpelthen at få lov til at lave noget andet end hverdagstøj eller puder, som det ofte bliver til, når jeg sætter mig foran maskinen... og det gør det kun endnu bedre, at knægten elsker dem... håber at tøsen også kommer til at elske det... fremover skal jeg jo lave 2 dragter om året :-)

    SvarSlet
  3. Det er så skønt, så skønt... Kan godt lide din dragedragt, den er ret så skøn, og der kan være oventøj indenunder (en fordel til alle de udendørs tøndeslagninger)

    Batman - det er bare en fase alle drenge skal igennem... Det første år hvor min dreng fik lov at bestemme besluttede han at han ville være en Manticore... Heldigvis overtog min mor tjansen med det kostume ;0)

    SvarSlet
  4. Skønne kostumer du har kreeret. Kaj er jeg helt pjattet med. Min søn har bestilt Teletubbies. Der er ikke lavet noget endnu og jeg ved ikke om ønsket holder - snart 7 år er sønnike og så Teletubbies! der er noget der ikke stemmer.
    Du har i hvert fald ramt plet med dine.

    SvarSlet
  5. Nej hvor er du skrap til at sy...... uha den drage stod jeg også og kiggede på og synes at det kunne være fedt at mindstemanden var det..... men jeg har ikke rigtig evner til at sy... :o) og det havde nok også været godt det samme... for han deler åbenbart ikke lysten til at have noget fedt klædudtøj... :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de fine ord. Kan klart anbefale at sy en drage, den er slet ikke så svær, som man umiddelbart skulle tro. Stof og stils syvejledninger er dejligt enkle og nemme at følge også for nybegyndere. Måske en drage i yndlingsfarverne kunne fordre lysten til udklædning ;-)

      Slet