fredag den 16. marts 2012

Jeg nåede det...

Nogle gange får man pakket kalenderen lige hårdt nok med arbejde, arrangementer og deadlines på diverse projekter og det var hvad jeg var "kommet" til lige op til min ferie. I uge 10 tog jeg med hele familien ned i varmen på Fuerteventura og med den pakkede kalender jeg havde de sidste par uger op til ferien var det tiltrængt.

Da jeg gik og overvejde, hvad jeg skulle pakke med i kufferten fik jeg en stor trang til at pakke en dejlig ny sommerkjole og så var det jo heldigt at jeg havde købt stof og mønster til denne søde kjole. Da vi var til blogtræf den 26. feb. i Silkeborg havde jeg taget det hele med og fik klippet alle delene til kjolen og så manglede jeg jo bare at få den syet sammen. Med arbejde og fest i hele uge op til ferien havde jeg kun en aften, hvor jeg havde en chance for at komme til symaskinen og forvandle stofstykker til en fin sommerkjole... og jeg nåede det.

 Kjolen blev rigtig fin. Lige som jeg havde forestillet mig, men jeg synes desværre ikke den sidder helt perfekt på mig, så jeg skal nok have lavet en mere med lidt tilrettelser. Heldigvis kunne min svigerinde bruge den, så i stedet for mig, blev det hende der kunne nyde at komme i en ny sommerkjole på ferien.


Jeg har syet pippingbånd på lommerne, samt lavet lommestykkerne i en kontrastfarve. Synes det giver en god effekt til kjolen.

Nogle gange gange passer tingene ikke helt, som man kunne drømme om, men så er det jo dejligt at kunne glæde andre.


4 kommentarer:

  1. Den er rigtig fin! Og det kan være at den næste bliver lige dig!
    Godt du nåede det hele - inkl. at holde ferie ;-)
    Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle gange skal der flere forsøg til før den sidder lige i skabet... altså hvis man er lige så vanskelig som mig, men det skal nok lykkes... en gang imellem er godt med ferie, hvor man bare kan hive stikket helt ud, især hvis man har en tendens til at pakke kalenderen lige hårdt nok...

      Slet
  2. Den har et dejligt snit kjolen der...og den kan jo ændres i det uendelige både mht lommer, længde, farve osv

    SvarSlet
    Svar
    1. Er selv helt vildt med snittet på kjolen, så skal helt sikkert have gang i at lave nogle flere, skal dog lige have lavet lidt rettelser, så den sidder lidt bedre på mig

      Slet