søndag den 22. april 2012

Svigermor #2

Min svigermor er en samler og en gemmer. Det er langt fra alt det hun har i gemmerne, som jeg forstår, at hun gemmer, men engang imellem, så dukker der nogle fantastiske ting op. Se bare dette hæfte fyldt af skønne strikke/hækleopskrifter fra 70'erne:
(Advarsel; mega billedspam)
Inden i bogen findes opskriften på disse 2 legedragter i henholdsvis tunesisk hækling og strik. Begge med pullovers - str. 9. mdr.
Trøje og hue - ca. 6 mdr
Trøje knappet i ryggen og buksedragt str. 3 og 6 mdr.
Trøje og buksedragt str.1, 6 og 12 mdr
Hæklet frakke med kyse str. 6, 12 og 18 mdr.
Strikket kjole med hæklede kanter, trusser og hovedtørklæde str. 3, 6, 9, 15 mdr og 2 år
Strikket kjole med striber og trusser str. 6, 12 og 18 mdr
Pullover og bukser med fødder str 9 og 12 mdr
Hæklet legedragt med lange eller korte ærmer str 3, 6, 9 og 12 mdr
Legedragt str 6 og 9 mdr
Hæklet vest og shorts str 3, 6, 9 og 12 mdr
Strikket kjole med hæklede kanter og trusser str 3, 9, 15 mdr og 2 år
Babytrøje og sparkebukser med lange ben str 6 og 12 mdr
 Strikket legedragt med striber str 6 og 9 mdr

 Strikket drengesæt i 3 farver str 6, 12 og 18 mdr

 Hæklet matrossæt til drenge og piger str 2 og 4 år

 Strikker kjole med krave str 1, 2, 3 og 4 år

 Hæklet nederdel med slips og vest str 4, 6, 8, 10 og 12 år

 Strikker bluse med hæklede ærmer og hæklet hat str 6, 8, 10, 12, 14 og 16 år

Hue, tørklæde og vanter samt hyggesokker str 14 og 16 år

 Strikker jumper med firskåren halsudskæring og pufærmer str 36, 38, 40 og 42

Strikker jumper med pufærmer str 36, 38, 40, 42 og 44

Har du forelsket dig i nogle af modellerne, så send en mail. Jeg deler nemlig gerne disse lækre opskrifter

8 kommentarer:

  1. Skønne mønstre...

    Jeg har lige sendt en mail ;0) Jeg skal have maaaaange af dem ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Send lige en ny mail. Har været inde og tjekke mailen og der er intet kommet fra dig, men jeg kan også se, at jeg havde skrevet den forkerte mailadresse her på siden. Det er nu rettet, så prøv lige igen :-)
      MVH Rikke

      Slet
  2. Armen!!! De er jo alle så skønne... gode til inspiration...
    Tak for det!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt. Jeg var selv helt forelskede i mange af modellerne, da jeg så dem. Tænker mange ville være fantastiske i neutrale farver med et lille touch af neon :-)
      MVH Rikke

      Slet
  3. Har lige sendt dig en mail er interesseret i flg. opskrifter (hvis de er til hækling)
    Side: 124, 125, 126, 131 og 133

    Tinaraetzel@yahoo.dk

    SvarSlet
  4. Hej :) Jeg vil super gerne have opskriften på den fede trøje! Kan jeg få den?
    Mvh Pernille.
    Pernille03@live.dk

    SvarSlet
  5. Hej Rikke.
    Jeg vil gerne bede om opskriften på den fine lynlåsjakke på side 126. Den som du lavede til din Ronja :-)
    carolinerex@gmail.com

    SvarSlet
  6. Hej Nørkletøser!
    Jeg forsøger mig lige med en henvendelse her :-) Har sendt en mail til jer, da jeg rigtig gerne vil have baby- og børneopskrifterne. Hvis det stadig kan lade sig gøre. Kh Helle
    hellesa2009@hotmail.com

    SvarSlet