fredag den 20. juli 2012

Argh... sådan noget øv...

Den anden dag ville jeg have været i gang med at trykke på det stof jeg har skåret til trekanter til et projekt til karateklubben. Jeg fik fundet alle sagerne frem og gik ellers i gang med at trykke. Heldigvis valgte jeg at trykke en helt færdig før jeg trykkede de andre, for prøv at se hvor grimt det blev;

 Det sorte stofmaling jeg havde lånt ude på arbejde var åbenbart lige tynd nok, så når jeg trykte løb det bare ud i stoffet og blev rigtig ærgeligt og grimt. Hvad gør man så når man en sen aften havde bestemt sig for at trykke det hele, så det kunne tørre natten over?

Så trykker man jo bare alt det hvide på de røde cirkler. Det gik nemlig meget bedre. Det var nemlig helt nyt og frisk stofmaling som var meget tykkere i konsistensen.

Her har jeg strøget de røde cirkler på de hvide trekanter. Indtil videre ser det fint ud.

 Fik anskaffet mig noget nyt sort stofmaling i går, så jeg brugte aftenen på at trykke det sidste. Denne gang gik det hele meget bedre. Stort set efter planen. Malingen havde den rigtige konsistens og trak ikke ud i stoffet :-)

Et udpluk af aftenens tryk.

Det hele skal gerne blive til fine trekantede puder, som skal ligne vores klubmærke;

På vores Gi (træningsdragt) er de Japanske tegn i cirklen med hvid, så derfor har jeg trykt med hvidt i cirklerne til puderne.

Nu skal jeg så bare lige have strøget/varmebehandlet det hele og have syet det sammen med kæmpe pippingbånd og fyldt pudefyld i.

2 kommentarer:

  1. Sikke et arbejde - flot! Det må de da blive glade for...
    Får helt lyst til stoftryk igen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber det bringer lykke, men der er lige en masse arbejde endnu før de er færdige

      Slet