fredag den 7. september 2012

At nå sit mål...

... trods tidspres og diverse uforudsete udfordringer, er noget af det bedste man kan opnå. Uanset om det handler om personlige mål i livet eller kreative mål, så giver det en følelse af at lykkes, af at kunne noget. En følelse som helt klart ikke skal undervurderes.
 
Jeg har nået mit seneste kreative mål og resultatet blev lige, som jeg havde forestillet mig.
 
 Min Vokseværk trøje er blevet færdig og alle de ændringer i opskriften jeg har forsøgt mig med er lykkes for mig. Mit mål var at blive færdig med den, få den monteret og vasket og klar til weekendes familietur, hvor vi kommer til at tilbringe mange timer udenfor og det kræver jo en lækker, lun og vamset striktrøje, man kan putte sig i, når aftenen bliver kølig.
 
Trøjen er strikket i ca. 700 g Kabuto i farven beige og en rest nutrolig smuk Kabuto gul/karry som desværre er udgået. jeg har lavet 2 omgange/rækker af den gule i farve i kanten og skiftet, når jeg har strikket vrang, så jeg får den skiftende overgang mellem farverne.
 
 Jeg har ændret halsåbningen ved at lave den kortere og lade den komme skrå ind fra den ene skulder. Desuden har jeg syet en bred kant på i hør og efterfølgende syet knaphuller på maskinen istedet for at strikke knaphuller.
 
 Jeg har monteret 5 mørkebrune læderknapper hvoraf de 2 øverste i kraven er syet på vrangsiden, således at de er synlige når kraven knappes helt op og bukkes ned.
 
Endnu engang har jeg lavet trøjen ca. 20 cm kortere end originalen, da jeg foretrækker at den kun går lige til hoften.
 
Action picuteres må I vente med at se.

3 kommentarer: