onsdag den 24. oktober 2012

Æblehøst

Det er jo bestemt tid til den store æblehøst, vi er så heldige at mine forældre har en stor og meget gammel frugthave (fandt ud af træerne er plantet før 1946, hvor mine bedsteforældre købte gården), som hele familien nyder godt af.
Traditionen tro mødtes vi i weekenden til den store æble-plukke-dag, i år var der onkler og tanter, en af mine kusiner og hendes to lækre børn som var samlet.
I får lige lidt billeder både fra sidste år (vejret vidste sig ikke fra sin bedste side, derfor glemte jeg helt kameraet, vi skyndte os bare at få plukket det frugt vi kunne)...
Frugthaven.

Nogle plukker, andre slæber...

Gamle træer = frugten sidder højt oppe, alle stiger må i brug

Nogle er totalt frygtløst eller tossede, tænk at gå op på en stige som nærmest står op ad det rene ingenting...

Min dejlige gamle hund (RIP), vogter æblekasserne :)

Lidt af høsten, meget var allerede læsset ind i bilerne, så alle der ville kunne få æbler med hjem :)
Vi har selvfølgelig fået en del æbler med hjem, så nu er det bare at finde ud af hvad de skal bruges til..
Gode ideer?? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar