søndag den 2. december 2012

At bruge hvad man har ved hånden

Julestemningen har ikke helt indfundet sig hos mig endnu... Nok grundet en ordentlig omgang influenza til os alle 4 og masser af ting om ørerne. Men mon ikke den kommer?
 
Kalenderlyset har Pelle stået for i år. Han har haft lys og fad med og lavet den nede i børnehaven. Den er rigtig fin, men personligt synes jeg det er ærgeligt at der tydeligvis har været meget voksenhjælp indover.
 
Adventskransen er i år helt simpel og lavet af hvad jeg lige havde i huset. Glasfad, fyrfadsglas/lys og julekugler/stjerner. Meget meget simpelt, men det var det jeg lige magtede i år.
 
 

5 kommentarer:

  1. Kan godt følge dig i, at det er synd, at der har været en voksen hånd med inde over den kalenderdeko - men hvor er den blevet flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er super flot og vigtigst af alt, så er knægten rigtig stolt af den og har gået rigtig meget op i, at han skulle lave juledekoration i børnehaven.
      MVH Rikke

      Slet
  2. Begge dekorationerne er rigtig smukke på hver sin måde.
    Det ser unægtelig ud som om der er en dygtig pædagog i baggrunden (=dygtig til at lave dekorationer), men på den anden side, så kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvor meget selve materialerne gør - nogle materialer er mere taknemmelige at arbejde med end andre.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret i at nogle materialer er mere taknemmelige end andre... Jeg arbejder selv med børn og unge fra 10 år og opefter og langt fra størstedelen af de yngste af dem kan gøre det halv så godt, så der har helt klart været nogle dygtige voksne ind over... men vigtigst for mig er jo egentlig også at knægten er glad for den og føler, at det er ham selv der har lavet den, men omvendt synes jeg også, at det er ærgeligt, at pædagogerne har været så meget ind over... gode råd og en snak med ungerne, men hold fingrene i lommen er min filosofi.
      MVH Rikke

      Slet
  3. Fine dekorationer, god bedring

    SvarSlet