onsdag den 12. december 2012

Fra halsen til hånden

Det er vist ved at være en længere saga denne historie om, at jeg har fundet på at strikke et rør. Jeg var som sagt ude forbi Lotte og vise hende mit påfund, da jeg var færdig med røret. Og helt som det plejer, så fandt vi jo på flere sjove ting, mens vi stod og snakkede.
 
Ud af vores hoveder udsprang en ide om nogle pulsvarmere med udgangspunkt i mønstret fra røret. Lotte har lavet en fin opskrift, som jeg så har forsøgt mig med.
 
Det skal lige siges, at der intet er galt med opskriften på pulsvarmerne, men hold da op, hvor var jeg frustreret. Det blev til rigtig mange forsøg med magic loop og jeg var endda en tur ude og spørge efter/låne strømpepinde hos svigermor. Intet hjalp. Jeg kunne ikke strikke dem rundt, som der stod i opskriften, så for første gang har jeg måttet kapitulere og lade Lotte selv strikke.
 
Jeg gav dog ikke helt op, men valgte i stedet at lave et par, hvor jeg strikkede frem og tilbage og måtte montere efterfølgende.
 
Jeg fik lavet et par fine pulsvarmere, men monteringsarbejdet havde jeg da gerne været foruden.
 
Disse er Lottes ide til pulsvarmere med udgangspunkt i røret. Jeg har dog en anden ide, som jeg er nødt til at forsøge mig med, men det bliver ikke lige nu, hvor jeg har gang i diverse andre projekter.
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar