mandag den 8. april 2013

At tage sig sammen

Jeg har altid elsket at lave mad og bage og især at afprøve nye opskrifter. Det er noget jeg har gjort rigtig meget før vi fik børn. Siden børnene er kommet til er vores liv blevet beriget med de skønneste væsner og masser af glæder og sorger og samtidig med er madlavningen blevet et nødvendigt onde og ikke så lyst betonet som det tidligere har været. Det har jeg nu besluttet, at der skal laves om på og i denne weekend fandt jeg 2 opskrifter i min guldbunke (bunken af opskrifter til afprøvning og nogle til gentagelse), som blev afprøvet. Opskriften er helt klart en gentagelse værd, så jeg vil lige dele den med Jer :-)


Kalkunbryst stegt med karry og kokos

ca. 100 g fersk kalkunbryst
1 spsk karry
50 g mangochutney
½ dl kokosmel
1 ds. kokosmælk light
1-2 løg
2 fed hvidløg
1 spsk. karry
Olivenolie
2½ dl ris blandet med vilde ris
6 dl hønsebouillon
1 stang kanel
2 limeblade
1½ dl røde linser
1 bdt. broccoli
1 bdt. frisk koriander

Smør kalkunbrystet med en blanding af karry og mangechutney, læg det i et smurt ovnfast fad og krydr med salt og peber. Drys med kokosmel, hæld kokosmælk i bunden af fadet og sæt det i ovnene ved 175 grader i ca. 50 min. 

Sauter hakket løg, hvidløg og karry i lidt olivenolie til løgene er møre. Tilsæt ris, bouillon, kanel samt limeblade og lad det simre under låg i 5 min. Kom linser samt broccoli delt i små buketter ved og kog endnu ca. 10 min under låg. Smag til med salt og peber og drys med frisk koriander. Skær kalkunbrystet i skiver og server.




2 kommentarer:

  1. Uhm, hvor ser det bare ekstemt lækkert ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det også og så var det super nemt at lave :-)
      MVH Rikke

      Slet