lørdag den 13. april 2013

Kylling i karry

Jeg fortsætter lidt med mad-indlæggene, både for at holde styr på nogle af opskrifterne og for at holde mig selv op på min aftale med mig selv om igen at finde glæden ved at afprøve nye opskrifter.


Kylling i karry

500 g kyllingebrystfilet
1 fed hvidløg
1 spsk raps eller olivenolie
2 tsk karry
salt og peber
2 løg
2 æbler
1 mango
3 spsk mangochutney
3 dl hønsebouillon
½ spsk majsstivelse
1 bdt forårsløg

Skær kyllingen i skiver og hak hvidløget. Opvarm olien i en sauterpande og svits karry deri. Tilsæt kyllingekød og hvidløg og krydr med salt og peber. Skør løg, æbler og mango i tern og sauter det sammen med kødet. Tilsæt mangochutney og bouillon. Lad det simre 10 min. Rør majsstivelse ud i koldt vand. Kom det i retten og giv den et opkog. Vend hakkede forårsløg i lige før servering og smag retten til.

Serveres med ris og en grøntsager eller en grøn salat.

Lækkert, syrligt og sødmefyldt. Skal helt sikkert laves en anden gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar