onsdag den 31. juli 2013

LCHF

Beslutningen er taget; Nu skal jeg af med de 3 kilos babydødvægt, som jeg endnu ikke har smidt efter graviditeten med Ronja.

Jeg har længe gået og samlet viljestyrke til at gøre noget ved de der klassiske ekstra kilo, som mange kvinder nok føler, at de kæmper med. Jeg ønsker dog ikke bare at smide de ekstra kilo, men gøre noget mere vedvarende for mig selv og mit helbred (som når man ser bort fra nogle lettere ødelagte knæ, heldigvis er godt). 

Jeg har i en periode fulgt Jane, både på hendes blog og instagram samt snakket lidt frem og tilbage med Anne. Da vi var på besøg hos dem i Sønderborg i ferien havde hun købt Janes bog og efter at have kigget lidt i den, så var jeg ikke sen til at bestille mit eget eksemplar og gå igang. Så nu er jeg også hoppet på LCHF-bølgen.

Indtil videre har jeg kun oplevet det som rigtig lækkert mad, der er nem at lave og med forholdsvis få ingredienser, hvor jeg er blevet godt og grundigt mæt og ikke har følt behov for mad mere end 2-3 gange om dagen. Ovenstående collage er blot et lille udpluk af de ting, jeg har afprøvet;

Morgenmad;
Proteinrige brunchpandekager med jordbær mousse
Omelet med tomater og basilikum

Frokost, snacks og dessert;
Raw cake brownie
Wannebe rugbrød
Strawberry cheesecake is
Oopsies naturel med sund nutella

Aftensmad;
Boller i karry med gulerødder og blomkålsris (de er vildt lækre)
Kylling i cremet tomatsauce med blomkålsris

Min største udfordring bliver mit frokost måltid, da jeg altid har været rigtig dårlig til at få en madpakke med og især de seneste år, hvor jeg har mulighed for at købe et eftermiddagsmåltid til 5 kr på arbejdet, men det vil jeg forsøge at lave om på.

5 kommentarer:

  1. Jeg forstår dg SÅ godt. Efter jeg fik piskesmæld, for halvandet år siden, er vægten bare gået op og op. Pøj pøj med projektet. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Nu er det sagt højt og online, så jeg er vist nødt til at tage mig sammen og gennemføre det :-)
      MVH Rikke

      Slet
  2. ser super lækkert ud. pøj pøj med det. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig lækkert. Og mange tak for opbakningen.
      MVH Rikke

      Slet
  3. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.

    SvarSlet