søndag den 24. november 2013

Hvid jul

Jeg elsker julen og ikke mindst julestjerner, mit eneste problem med sidstnævnte er, at jeg ofte invisterer i en del af dem i løbet af december måned, da de har en tendens til ret hurtigt at dø herhjemme... uanset om jeg husker at vande dem eller ej, så vil de bare ikke overleve herhjemme... måske de bliver dræbt af kærlighed.

Nu er jeg heldigvis ovre problemet med at de dør, for jeg har hæklede nogle fine julestjerner efter Heidis opskrift. Opskriften kan købes i hendes lille netbutik, som et hæklekit med garn, fyld og små urtepotter til.

Da jeg har en tendens til at farvekoordinere alt mit julepynt i hvid, sølv og isblå, så har potterne fået en omgang sølvmaling og julestjernerne blev hæklet i hvid. Selve blomsten har jeg lavet både i alm hvid bomuldsgarn og i hvid glimmergarn.

Glimmergarnet er så fint og giver lige det der dejligt skinnende og snehvide look.

12 kommentarer:

  1. Ej, hvor er de blevet flotte! Det kunne være at min søster også skulle have sådan en. Hun har ikke skyggen af grønne fingre nemlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak... du må bare igang med hæklenålen, er sikker på at de vil bringe lukke hos din søster.
      MVH Rikke

      Slet
  2. De er godt nok flotte! Jeg er også en knold til at holde liv i julestjerner. Jeg ved ikke helt hvorfor :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Det er noget mærkeligt noget med de julestjerner... måske de egentlig har en dårlig julekarma siden de ikke vil overleve.
      MVH Rikke

      Slet
  3. Ej... de er jo til at holde liv i. Hvor er de skønne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de nemlig... og så bringer de et lille smil frem hver gang jeg går forbi dem.
      MVH Rikke

      Slet
  4. De er sørme fine...evighedsblomster :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Normalt er jeg ikke til kunstige blomster, men disse har en særlig charme, som lige passer til den kolde tid.
      MVH Rikke

      Slet
  5. Hvor er det godt med glimmergarnet i:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det synes jeg også gav en rigtig god effekt... overvejer at lave dem i dobbelt garn for at se hvor store de bliver og så lave blomsten i en tråd glimmergarn og en tråd bomuldsgarn.
      MVH Rikke

      Slet
  6. Herhjemme dør julestjernerne også før tid... jeg er ellers ret pjattet med de lyserøde af slagsen, men de er ikke helt så vilde med min måde at passe dem på....

    Det er i øvrigt nogle søde hæklede af slagsen - og jeg kan også godt lide, at der er glimmergarn i! Det giver en "frost"-effekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også helt vilde med julestjerner, især de små... de hører ligesom julen til. Er selv blevet ret godt tilfreds med den effekt det giver med glimmergarnet især fordi det samtidig er lidt "diskret" glimmer.
      MVH Rikke

      Slet