fredag den 20. december 2013

Tid til hygge og kreative sysler

Så blev det endelig juleferie... og det er tiltrængt. Jeg er meget glad for mit arbejde og er typen, der ikke er så god til at holde ferie og er ved at gå ud af mit gode skind og bliver rastløs allerede efter en uges ferie, også selvom jeg nyder tiden sammen med min familie. I år ser jeg dog frem til næsten 2 ugers juleferie, hvor jeg forhåbentlig kan få ladet batterierne op, så jeg er klar til at tage fat på endnu et arbejdsår. 

Dette efterår har tærret på mine mentale ressourcer både arbejdsmæssigt og privat (selvom jeg har forsøgt ikke at lade det gå ud over familien). Mit normale mentale overskud er druknet i travlhed, omstruktureringer, ny ledelse og kollegiale bekymringer på jobbet. Flere ting begynder heldigvis at falde på plads og mit overskud begynder så småt at vende tilbage.

Mit mentale underskud har i perioder været så voldsomt, at strikkepindene og hæklenålen har lagt stille og mine mange projekter for andre og mig selv har lagt uberørte hen. Min juleferie skal bruges på at få afsluttet nogle af de igangværende projekter, så jeg kan gå et nyt år i møde med plads til at opstarte nye og spændende projekter. 

I ugens løb blev jeg færdig med dette Netværk sjal for Lotte. Strikket op i endnu en skøn farvevariant af flowerbed garn.

Er vild med de dusede farver og så matcher den faktisk min hue. Har du også ufærdige projekter som skal have lidt ekstra opmærksomhed henover julen?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar