søndag den 27. april 2014

Skokage til 18års fødselsdag

En af mine kollegaer spurgte om jeg ville lave en kage til hendes datter på hendes 18 års fødselsdag...
Vi havde flere temaer oppe at vende;
Bil/kørekort
Makeup
Tøj
men valget faldt på noget med sko, da ingen andre i familien havde ligeså mange forskellige par sko som fødselaren ;)

Igen har jeg fundet inspiration på Pinterest, og dette blev resultatet:


Chokolade bunde lagt sammen med hindbær mousse og toblerone creme, kagen er smurt op med chokolade ganache og pyntet med fondant.

Skoen var nok det der tog længst tid at lave, da den jo også skulle tørre i nogle dage for at jeg var sikker på den holdt formen.

Tanken er at det er en skoæske, hvor den ene sko er stillet ovenpå til udstilling :)

Tilbagemeldingen var at fødselaren blev glad for resultatet - heldigvis :)

2 kommentarer:

  1. Hold da op den er flot :)
    Hvad er skoen lavet af?

    SvarSlet
  2. Flot kage. Men må indrømme, at jeg ikke tænker skoæske - for så skulle den nok have været firkantet.

    SvarSlet