onsdag den 2. april 2014

Victoria

For et års tid siden så jeg denne smukke trøje udenfor en butik i Sønderborg, der sælger håndlavet sager. Hvis man kan blive forelsket i en trøje, så var dette kærlighed ved første blik. Jeg spurgte senere i en gruppe på facebook om der var nogle der vidste noget om trøjen.

Modellen hedder Victoria og er fra Hanne Falkenberg. Det er desværre en "udgået" model, men der var en sød gammel dame, der havde et kit liggende, som hun gerne ville sælge til mig.

Jeg fik kittet hjem og begyndte at slå masker op til kraven. Fik strikket 4 striber og så gik jeg helt i hårknude over konstant at skulle forholde mig til opskriften samt at det går laaaangsomt på pind 3. Projektet her derfor lagt i bunden af strikkekurven i snart et år.

Nu er det igen fundet frem og jeg har fået lysten til at strikke på det igen. Jeg har besluttet mig for at det skal være mit ferie/sommer-projekt og derfor var det med på ferien i Lalandia i sidste uge. Jeg er nu blevet dus med striberne og er halvvejs med kraven. Det går langsomt men stødt og roligt fremad. Målet er at kunne lune mig i den til vinter... og nyde en lækker trøje i smukt garn, med masser af farvespil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar