torsdag den 29. maj 2014

Ferie inspiration

På vores ferie i Torrevieja gik vi mange ture, hvor vi fandt markeder og butikker. Jeg fik ikke shoppet ret meget, men fandt lidt inspiration, som jeg fik taget billeder af. 

I en markedsbod, så jeg disse sjove nøgleringe, hvor hovederne ligner små garnnøgler. Der var mange sjove og kendte figurer. Helt sikkert noget, der kunne være sjovt at forsøge sig med at lave selv af nogle af alle de små garnrester.

Jeg var på jagt efter spændende garnbutikker hele ugen, men fandt kun en enkelt butik, som var ejet af en svensker, så udvalget var næsten identisk med det vi kan købe herhjemme.

På et meget stort marked om fredagen, fandt jeg dog en lille garnbod som havde noget der skilte sig ud.

Der var et meget stort udvalg i merciseret tyndt hæklegarn.

Også helt små nøgler med hæklegarn.

Jeg har en svaghed for farveskifte garn. Dette var noget lækkert tyndt merciseret bomuld i smukke farver.

På Tabarca var der en lille butik, som solgte håndlavede designs. Der hang disse 2 kjoler. En sjov måde at inddrage hækling i beklædning, uden at det bliver for tungt. Måske man skulle forsøge at lave et bærestykke til en kjole i filethækling?

Mine indkøb begrænsede sig til 5 små nøgler hæklegarn, 2 hæklenåle en 1,6 mm og en 0,75 mm samt en lille fin saks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar