fredag den 27. juni 2014

Nye hæklede dyr

I vinters havde jeg travlt med at hækle, men hvad jeg hæklede kunne jeg ikke vise frem dengang, men nu kan jeg endelig vise jer alle, hvad det var jeg hæklede.

Maja kontaktede mig efteråret om jeg kunne være interesseret i at hjælpe hende med at testhækle nogle af opskrifterne til hendes nye bog; Nye hæklede dyr. Det var et tilbud jeg ikke kunne sige nej til. Det har været vildt spændende at få lov til at teste figurerne. Nogle af dem havde jeg ikke noget billede af på forhånd, så jeg har været spændt på om jeg har ramt det helt rigtige udtryk. Jeg føler mig meget priviligeret over at have fået mulighed for at teste opskrifterne og ikke mindst stolt over at se mit eget navn stå foran i bogen.

Den anden dag kom denne nye og lækre bog endelig med posten. Maja har endnu engang lavet en lækker bog med skønne designs som er virkelighedstro og samtidig har det der helt unikke og naive udtryk som kendetegner Majas hæklede figurer. 

Det blev til 17 testhæklede figurer fra den nye bog, som røg af min hæklenål i vinters. Blandt mine klare farvoritter er Bjarke Bjørn, Holger Hare, Terkel Pterodactyl, Felix Flamingo og Fritz Frø. Nogle af mine figurer mangler stadig de sidste detaljer som øjne og særlige kendtegn som pletter, men nu hvor jeg har bogen i hånden, så er der vist ingen undskuldning for ikke at blive færdig.

2 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine...hvor ville jeg ønske at jeg havde tålmodigheden til at hækle de fine dyr ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Jeg har efterhånden hæklet en del af disse små figurer og har erfaret at de ikke tager så langt tid at lave selvom der til tider kan være mange dele. Det er bare at kaste sig ud i det ;)
      MVH Rikke

      Slet