onsdag den 27. august 2014

Crochet a long

I starten af august deltog jeg i en crochet a long arrangeret af Garn og Hobby på facebook. En sjov lille begivenhed der forløb sig over en lille uge. Deltagerne vidste ikke, hvad projektet var, så farvevalg og hæklingen foregik i "blinde".

Hver dag i fem dage blev en ny del af opskriften offentliggjort, men uden billeder. Den sidste dag, hvor sidste del blev offentliggjort var der også en monteringsvejledning med... igen uden billeder. 

Det var rigtig hyggeligt at sidde med og ikke mindst at forsøge at gætte resultatet, hver dag, når nye dele var færdige. Når man hækler på denne måde, så finder man ud af, hvor afhængig man nogle gange er af de billeder som ofte er med opskrifter.

Resultatet blev en lille sød gris... min blev brun og med fine hove og øjne med sølv glimmer.

Til oktober laves der endnu en crochet a long. Jeg skal helt sikkert deltage igen.

7 kommentarer:

  1. Hold da op hvor fedt! Det lyder helt vild sjovt. Tror jeg da også jeg vil prøve :)
    Og sikke en hyggelig lille gris. Med min dårlige humor kan man da sige at den har fået et glimt i øjet :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan helt klart anbefales... og så er det jo rart at få gjort et projekt hurtigt færdigt.
      Ti hi... med glimt i øjet ;-)
      MVH Rikke

      Slet
  2. Hårh, hvor er den sød! Og det er da en virkelig god idé!

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes det har været rigtig sjovt. Måske man skal forsøge sig med noget lignende på IG eller blogs?
      MVH Rikke

      Slet
  3. Har du opskriften?
    Den er jo bedårende !:-)

    SvarSlet
  4. Har du opskriften?
    Den er jo bedårende !:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Opskriften ligger gratis på ravelry... lige her...
      http://www.ravelry.com/patterns/library/sven-the-amigurumi-pig
      MVH Rikke

      Slet