fredag den 31. oktober 2014

Halloween

Halloween vinder mere og mere indpas igen i den danske kultur. Det synes jeg er super fedt. Jeg er vild med de fine udskårne græskarer som dukker op rundt omkring og meget af det pynt som man kan købe og ikke mindst lave selv er både lidt uhyggelig og "skævt".

Børnene og jeg brugte en hyggelig eftermiddag på at lave fine og uhyggelige græskar hoveder, som har stået og lyst udenfor vores dør, hvor de spreder hygge/uhygge.

Jeg har også forsøgt mig med at lave et lille græskar af elastikker. Et hurtigt projekt, som er nemt at gå til også for børnene. Efter denne tutorial.

Ingen halloween uden en heks. Endnu engang lavet af elastikker :-) Jeg har brugt denne tutorial.

Heksen fik også en lille kjole på, så hun kan stå op. Jeg løb tør for sorte elastikker, så kjolen blev lavet både med sølv og sort.

Selv i Pelles fritidsklub er der gået halloween krea i den. Han kom en dag hjem med denne super skønne flagermus lavet af foam clay, pap og piberensere. Jeg er vild med den og ikke mindst ideen med på den måde at blande materialer og skabe figurer af foam clay.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar