onsdag den 7. januar 2015

Jule og nytårsbordet

December er ovre, men jeg syntes lige I skulle se de fine borde min mor fik lavet til jul og nytår 2014.

Julebordet i en gammel sættekasse. Min far er uddannet bogtrykker, så derfor er vi så heldige at vi ejer nogle stykker af disse smukke gamle sættekasser. Det er kasser med masser af historie, de er så fine.
Min mor havde set juletræerne lavet af kristtjørnblade i en bog og fik så denne idé.
De blev kombineret bl.a. med gamle fine julekugler, kogler, engle og lys.


Nytårsbordet.

Pynten blev skiftet ud med mere sølv, træerne fik en omgang sølvspray og de gamle julekugler blev skiftet ud med nogle med mere sølv på.

Her kan man se lidt af hele den gamle spisestue. Elsker den og stemningen derinde, alle de gamle møbler, de hører sig til netop i det rum.


Ha et skønt 2015 :-)

2 kommentarer:

  1. Sikke en god idé! Jeg har også en dejlig sættekasse stående - og jeg har aldrig tænkt på at bruge den som bakke. Det ser rigtig godt ud!

    SvarSlet
  2. Wauw- hvor ser det bare godt ud - supergod idé - og de smukke, gamle glaskugler ihhh - smukke middagsborde! :)

    SvarSlet