mandag den 23. marts 2015

12 months of crochet #3

Marts måneds 12 months of crochet projekt hører sammen med januars projekt. Nu fik jeg endelig lavet gaven til den kommende storesøster færdig, lige i sidste øjeblik, for i sidste uge fødte min veninde nemlig, så nu mangler jeg bare at få planlagt et barselsvisit og afleveret gaverne til de to piger.

Til den heldige storesøster har jeg hæklet en dukke. Dukken er hæklet udelukkende af garn fra lageret og er delvist freestylet ud fra forskellige opskrifter og inspiration fra pinterest. Fødderne er fra Lalylala dukkerne, armene er fra Samira dukken og kroppen er lavet med udgangspunkt i en af Ronjas dukker. Hår og kjole er freestylet.

Der er ingen løse dele på dukken, alt er syet eller hæklet på. Skørtet er hæklet på og lavet af stangmasker. Den er afsluttet med en muslingekant i samme farve som den ene af striberne i dukkens strømpebukser.

Dukken har fået fine hår frikadeller med små sløjfer.

Jeg glæder mig til at aflevere dukken og håber, at den bidrager med mange timers leg.

2 kommentarer:

  1. så sød en dukkepige kommer til at gøre lykke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg. Min egen datter er ihvertfald meget misundelig over, at den ikke er til hende ;-)
      MVH Rikke

      Slet