torsdag den 23. april 2015

Søde, "sunde" og grove

Sidste weekend havde sønnen en kammerat til overnatning og dagen efter, da kammeraten skulle hentes, havde jeg lovet brunch til alle mand.

Når vi får brunch synes jeg, at der hører en eller anden form for kage til. Jeg foretrækker dog, at det er en kage, der indeholder frugt eller grøntsager og også gerne groft mel.

Jeg bager oftest disse sunde muffins, men da jeg var løbet tør for bananer assisterede jeg mig med google og fandt opskriften på disse lækre grove muffins hos Samantha.

Grove muffins med kanel, æbler og gulerødder

Opskriften  og fremgangsmåde kan findes hos Samantha
http://samanthafotheringham.dk/sunde-gulerod-og-aeblemuffins/

De er super lækre og nemme at lave. I stedet for at rive æblerne, skar jeg dem i små tern, da jeg godt kan lide, at der er lidt bid i mine muffins. Derudover puttede jeg næsten dobbelt så meget rugmel i som opskriften foreskriver.

Ingredienser:
2 æg - 3 spsk sukker - 1 æble - 1-2 gulerødder - 2 dl creme fraiche - 3 spsk olie - 1 dl havregryn - 1 dl rugmel - 1 tsk kanel - 2 tsk bagepulver - ½ tsk salt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar