søndag den 5. juni 2016

Trompettulle (sponsoreret)

For nogle uger siden blev vi kontaktet af emooto.dk om vi var interesseret i at afprøve nogle af deres garner samt give en vurdering. emooto.dk sælger bl.a. kvalitets garner fra By Permin og Gepard garn.

Efter en større opskriftsjagt i hjemmebibliotekets strikkebøger, faldt valget på at strikke Trompettulle designet af Ninette Hartwich og afprøve Zenta By Permin, som er et blandingsgarn (50 % uld, 30 % silke, 20 % nylon). Et garn jeg ikke tidligere har haft i hænderne... men hold da op, hvor er det lækkert at arbejde med.

Ronja valgte selv farven til hendes Trompettulle. Farven hedder Wine. Det er en smuk mørk pink'ish farve med små nister, der giver et smukt farvespil.



Garnet har en god tyngde, som får den færdige bluse til at falde flot. Både farve og facon holder flot efter vask. Det anbefales at håndvaske garnet, men jeg vasker konsekvent mit strik i maskine på uldprogram, da jeg synes det er mildere ved strikket.

Min  vurdering af Zenta By Permin er, at det er et lækkert garn, som klart kan anbefales til børnestrik. Det er let at arbejde med og findes i nogle smukke farver, som holder sig godt i vask. Det passer perfekt fx bluser i overgangsperioder, hvor det er for varmt med rent uld eller som her fx til en cardigan til de kølige sommermorgener/aftener. Ronja har allerede brugt hendes cardigan meget i børnehaven og der er ingen tydelige brugstegn på den endnu, hvilket er super fedt, da jeg før har strikket cardiganer til hende i bl.a. uld, hvor jeg har kunnet se brugstegn allerede efter få dages brug.

By Rikke M N


NB. Garnet er sponsoreret af emooto.dk men vurderingen er min egen uforbeholdne mening om produktet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar