torsdag den 9. juni 2016

Ugle kage - en god gerning

Indlægget her har været forputtet i lidt tid, men derfor skal I nu se den alligevel :)

Jeg har meldt mig ind i en gruppe på facebook der hedder kagealferne.
Det går kort fortalt ud på at man laver kager til ansøgere, der af den ene eller anden grund ikke har midler eller overskud til at selv lave en kage til en festlig lejlighed i deres barns liv.
De kan ansøge indtil barnet bliver 18 år og kagerne skal være til max 20 personer.

Da der var en ansøger i mit område, meldte jeg mig som alf.
Det var en mor, der skulle holde konfirmation for hendes datter.
Temaet for kagen skulle være lilla og noget med ugler, jeg havde et par dage inden set et fint billede af en kage - den forsøgte jeg at efterligne.

 
Chokolade kage lagt sammen med en hindbærskum. 


 Smurt op med chokolade ganage.


 Bryst fjer i forskellige lilla nuancer, lavet med fondant fra Odense.


De øvrige fjer blev lavet af en vaniljesmørcreme - farvet lilla. 


 Så blev den sidste pynt sat på, og frem kom en lille ugle.
Jeg syntes den blev ret god.

Jeg må sige at jeg lige holder lidt igen med at være alf igen. Det var en anderledes oplevelse end jeg havde forstillet mig, det var en krævende opgave at blive enig med modtager om smag og udseende, men resultatet blev da ikke så skidt.
Jeg syntes ideen bag kagealferne er fantastisk, og jeg hører fra de andre at langt de fleste modtagere er rigtig taknemmelige for de kager de modtager, så hvis det skulle være noget du også kunne tænke dig, så find gruppen på facebook og anmod om medlemsskab.

1 kommentar:

  1. Så sød
    og rigtig god ide med kagealferne, kender en der nok kunne bruge det.

    SvarSlet